Б2 Спирет
Istorija
Во втората половина на Студената војна, американската војска имала голема потреба од стратешки бомбардери од новата генерација. Претседателот Роналд Реган вети дека ќе изгради нов стелт бомбардер, кој ќе биде најнапредниот досега. Во 1980 година беше објавен конкурс и две корпорации влегоа во потесниот избор. Првиот беше Нортроп/Боинг, додека вториот Локхид/Роквел. Првата понуди дизајн кој е триаголен, без опашка и поголем, додека втората корпорација понуди помал авион со опашка.
Dizajn
Авионот е во форма на
триаголник, со сплескана кабина. Нема опашка, има 2 млазни мотори кои „извираат“ од крилата и со тоа ја зголемуваат аеродинамиката. Авионот е двосед, по можност може да им се придружи и летачки инженер. Тежи 188 тони, носи 90 тони гориво и може да носи 34,5 тони оружје. За неговиот лет потребно е да се ангажираат околу 15 ловци како и Авакс да го водат, а во случај нанесреќа урнатинитеведнаш да бидатбомбардирани.
Боинг, док је друга била Локид/Роквел. Први су понудили пројекат који је у облику троугла, без репа и већи, док је друга корпорација понудила мањи авион са репом. Победила је прва и одмах на почетку добила име Спирит, што значи дух. Како је почела производња, одређено је да се направи 132 авиона, али због великих трошкова је тај број смањен на 20. На број од 21 се дошло касније, почета је производња још једног примерка али је прекинута.
TREBA TECHNOPLANE
ReplyDelete